м.Луцьк, Кравчука 30
Слово особистість (англійське — «реrsonalіtі») походить від латинського «реrsonа». Спочатку воно означало маску, яку актори вдягали під час театральної вистави в давньогрецькій драмі. Тоді в поняття «особистість» було включено зовнішній соціальний образ, якого людина набуває, граючи певні життєві ролі. Сучасні психологи тлумачать особистість як властивий кожній людині унікальний спосіб усвідомлення життєвого досвіду. Розвиток особистості визначається біологічними, соціальними, пізнавальними та іншими особливостями людини. У 8-Ж класі ( класний керівник Кирилюк Т.А.) 14.09.22 відбулася зустріч з представницею ГО "Знати, щоб жити" Анастасією Ойович на тему "Розвиток особистості". Учні розглянули фактори, які впливають на формування особистості: спадковість, виховання, соціальне середовище, власна практична діяльність, характеризували підлітковий вік та поняття " особистісне зростання", "сильна особистість".
Дуже часто нам доводиться зіштовхуватися з таким негативним явищем, як нецензурні слова. Навряд чи комусь це приносить задоволення, але так звані «колючі слова» продовжують отруювати дорослий, а найголовніше, дитячий слух. Особливо неприємно чути брутальності з уст підлітків і молодих людей. Модна зачіска, стильний дорогий одяг, приємні обличчя і раптом неначе водоспад бруду із юних уст – нецензурна, безсоромна мова. Звідки ж діти, підлітки дізнаються подібні вислови? Цікава бесіда відбулася 14.09.22 у 6-ж класі ( класний керівник Ліля Цалко ) з представницею ГО Анастасією Ойович на тему "Лихослів'я". Учні шукали основи появи лихослів'я як соціально негативного явища, обговорили, що для вираження гніву існує ціла низка вербальних і невербальних інвективних тактик, зійшлися на думці важливості підвищення мовленнєвої культури особистої та однолітків, записали правила хорошого тону та спілкування.
1. Закон України «Про освіту»
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text
2. Конвенція ООН про права дитини
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/995_021#Text
3. Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України
https://osvita.ua/legislation/Ser_osv/24565/
4. Закон України від 18.12.18 №2657-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)»
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2657-19#Text
5. Постанова КМ України від 22.08.18 №658 «Про затвердження Порядку взаємодії суб’єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству і насильству за ознакою статі»
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/658-2018-%D0%BF#Text
6. Лист МОН від 30.05.22 №1/5735-22 «Про запобігання та протидію домашньому насильству в умовах воєнного стану в Україні»
7. Лист МОН від 13.05.22 № 1/5119-22 «Про здійснення превентивних заходів серед дітей та молоді в умовах воєнного стану в Україні»
8. Лист МОН від 14.06.22 №1/6355-22 «Про рекомендації щодо усунення ризиків торгівлі людьми у зв’язку з війною в Україні та гуманітарною кризою»
https://mon.gov.ua/storage/app/uploads/public/62b/065/747/62b0657477600943704362.pdf
9. Лист МОН від 22.06.22 №1/6885-22 «Щодо запобігання та протидії сексуальному насильству, пов’язаному зі збройною агресією російської федерації на території України»
10. Лист МОН від 10.08.22 №1/9105-22 «Щодо організації виховного процесу в закладах освіти у 2022/2023 н.р.»
https://mon.gov.ua/ua/npa/shodo-organizaciyi-vihovnogo-procesu-v-zakladah-osviti-u-20222023-n-r
У Луцьку діє кімната кризового реагування для осіб, які постраждали від домашнього насильства чи насильства за ознакою статі. У кімнаті кризового реагування можна отримати прихисток від кривдників, а також психологічну та юридичну допомогу. Осередок оснащенний меблями та побутовою технікою, там дотримано норми інклюзивного проживання, можливе перебування з дітьми. Основними завдяннями кризової кімнати є забезпечення постраждалих місцем безпечного тимчасового цілодобового перебування, надання первинної психологічної допомоги та перенаправлення постраждалих осіб до інших надавачів послуг у сфері домашнього насильства: соціальних служб, медичних та юридичних установ.